Friday 20 July 2012

kenapa perlu marah jika kita diajar supaya bersabar?

salam readers,

selamat berpuasa kepada semua umat Islam diseluruh dunia. Jangan nak memandai je puasa tipu2 eh, INGAT! ALLAH nampak tu. kalau girls tu dibenarkan la. pada kaum Adam nie! gentle la sikit. Malu la kalau korang tak puasa, berdosa tu satu hal. Ni, nampak sangat korang adalah antara insan2 yang lemah. perempuan pun boleh, laki apatah lagi kann, so! kuat kan semangat! we can do it!

topikk hari nie,,~

semua orang ada perasaan marah, yeddookk?? kalau boleh setiap hari rasa macam ada je benda yang salah. ini salah, itu salah, nak salahkan orang ni, nak salahkan orang tu, kan kan kan, normal la tuu! tapi ingat lar kawan kawanku yang comel lottew, kacakk bergaya! kita juga diajar supaya bersabar!

kalau sorang jadi api, sorang lagi kena jadi air la. kalau dua2 jadi api, alamatnya meletupp la kawasan tu.HAHA. bersabar yang macam mana tu? macam ni, kalau orang yang tengah bercakap dengan kita tu tengah marah giler or bengang giler, kita senyap je.



senyap tu bukan bererti kita kalahhh okay! itu bermakna kita bagi peluang pada dia untuk berfikir. Betul ke tak apa yang dia cakapkan tu, sebab kadang2 tengah marah nie, kita tak boleh berfikir seperti manusia normal. 

Situasi seterusnya ialah ketika mana kita pulak yang sedang marah, pergghh! panas panas! rasa macam nak tarik je rambut dia ni, plus nak pancung je kepala dia ni 44 kali kan, HAHA tapi gembirakah kita dengan kemarahan yang kita lepaskan tu? emosi kan boleh dikawal #fact. so kenapa kita tak memilihh untuk hepi je dalam apa2 situasi. kan kan kan. chillaxx okay!

No comments:

Post a Comment