Tuesday 24 April 2012

interview yayasan terenganu

Assalamualaikum,

seriously, aku rasa interview yayasan terengganu ni sangat mengejut dan berlaku dalam sekelip mata je. Aku dapat mesej kena hadir ujian bertulis ni pada 20 hb . masa ni aku ada kat melaka. nasib baik sempat balik sebelum 23hb. 

First2, ada IQ test. okay! kalau sape2 yang bakal nak ambil IQ test tu, jangan la cuak sangat. try search kat google. quick IQ test or IQ test question. soalan yang diorang bagi tu patternnya sama je. 20 soalan dalam masa 1 jam.

Then, orang tu cakap, aku kena interview esok. 24hb jam 10.30 pagi. fuh, lega sikit. so, boleh la tanya kawan2 yang dah kena interview tu.

it's just like group discussion. panel ada 4 orang. dyeorang tanya soalan pelik2 la bagi aku. tapi nasib baik aku sempat research pasal isu2 semasa ni,  isu bersih dan ptptn (isu hangat yang sedang diperkatakan sekarang). so macam ada la point sikit2 nak jawab. takde la senyap sangat. 

Soalan nie macam merepek gila *Apakah hukum tepuk tangan dalam Islam? Apakah hukum bersin? err. okay! aku senyap kowt time nie sebab tak pernah tahu plak bersin ada hukum. Interview ni fully in malay. tak payah introduce yourself *penat aku berlatih depan cermin semalam,HAHA.. main2 je

So, sekarang ni macam redha gila dan still berharap. Harap2 adalah peluang. Aku tak tahu cara penilaian dyeorg camne. so wait and see. Kalau dapat tu, alhamdulillah la. tapi kalau tak dapat, maybe rezeki aku kat lain kowt.



No comments:

Post a Comment