Monday 3 September 2012

dengan kawan pun nak kedekut

Salam readers,

Semalam dengar satu berita buruk, kematian dua orang pelajar Malaysia di Russia disebabkan oleh kemalangan. Mereka merupakan penuntut tahun 5 perubatan. Haihh, cuak a plak nak belajar negara orang ni. Takde family kalau ada apa apa yang berlaku. Tapi kalau dah ajal sampai , lari sejauh mana pun takkan dapat melawan takdirkan. 

Berbalik semula pada tajuk , dengan kawan pun nak kedekut ke? Kawan je pun. Nanti kalau kita susah, kita mintak tolong dengan sape? Dengan kawan jugak kan. Setakat nak bagi pinjam selipar, baju, pen or apa apa lah(bagi yang duk asrama) tu, takpayah berkira sangat la. Ibaratkan la kawan tu adik beradik kita.




Kadang kadang aku pun tak faham dengan orang yang berkira sangat ni. Bagi aku la, kalau kita ada sifat camtu, susah kita nak rapat dengan orang sekeliling kita and macam ada gap antara kita dengan kawan kita tu.

Kalau kita bagi pinjam pon, bukan effect pon kehidupan seharian kita. Boleh je hidup macam biasa. Tak rugi satu sen pon. Kan sharing is caring. So, kalau kawan kawan nak pinjam barang tu, bagi je la. Nanti kita pinjam a jugak barang dia. Haha! Fair and square. Okay!

No comments:

Post a Comment